2025. november 8-án rendezték meg a hitoktatók és gyülekezeti bibliaköri szolgálók részére szervezett szakmai továbbképzési napot, melynek témája a Digitális nemzedék megszólíthatósága volt. Az eseménynek a Kecskeméti Pünkösdi Gyülekezet adott otthont.
Az alábbiakban Csóka Mónika hitoktató beszámolóját olvashatjátok:
Miklya Luzsányi Mónika, a nap szakmai vezetője, aki pedagógusként – férjével együtt – számos munkatankönyv, pedagógiai program szerzője, rámutatott a hittanoktatás kihívásaira és lehetőségeire a digitális kultúrában. Egy olyan szemléletmódot, és módszert ismertetett meg a résztvevőkkel, melynek alkalmazásával hatékonyan, kreatív, interaktív, élményalapú, minél több intelligenciaterületet bevonó és megmozgató jelleggel adható tovább Isten örömüzenete az ebbe a kultúrába beleszületett és felnövekedő gyerekek számára.
A nap egyik alapvető üzenete az volt, hogy azért van ma elementáris szükség tanítási paradigmaváltásra, mert a napjainkban zajló digitális kultúraváltással a gyerekek gondolkodása is alapvetően átalakult. Ez a változás annak köszönhető, hogy a literális – vagyis a könyvolvasási – információszerzésről, ami bal agyféltekés tevékenységet és gondolkodást igényelt, átálltunk a multimédiás, audiovizuális ismeretszerzésre, ami viszont jobb agyféltekés aktivitást igényel, a kreatív agyunkat mozgatja és dolgoztatja meg. Így a korábban jól ismert és alkalmazott, főként frontális jellegű tanítási módszerek, melyek alapvetően bal agyféltekés, logikai-matematikai gondolkodást igénylő módszerek, ma már önmagukban nem hatékonyak, nem alkalmasak élményszerű ismeretátadásra. Szükségszerű, hogy reagáljunk a végbemenő változásokra, és megismerjünk, elsajátítsunk jobb agyféltekés tevékenységet és gondolkodást igénylő új tanítási módszereket, bővítsük kreatív eszköztárunkat, melyek segítségével meg tudjuk ragadni és fenntartani a gyerekek figyelmét, érdeklődését.
Így a szakmai napon a délelőtt folyamán elméleti alapvetésre, délután pedig kiscsoportokban történő karácsonyi, húsvéti és pünkösdi ünnepkörhöz kapcsolódó kreatív foglalkozásokra került sor, melynek során lenyűgöző alkotások születtek. Gyermeki kíváncsisággal csodálkoztunk rá a plafonra varázsolt csillagokra, könnyes szemmel éltünk át megrendülést, bizsergést a húsvéti történet különféle hangokkal és hangszerekkel történő megjelenítése során. A Szentlélek ereje járt át, miközben a különféle színű textíliákból, és sálakból készült alkotásban a pünkösd lényegét szemléltük.
Az a reménységünk, hogy a gyerekekkel történő különféle foglalkozások az iskolában, a gyülekezetekben, és otthonainkban is egyre több életváltozást, valóságos istenélményt ajándékoznak kicsiknek és nagyoknak egyaránt.