10 éves az Örömhír Iskola

2024. március 20.

 
 

Idén 10 éve, 2014. szeptember 1-jén nyitotta meg kapuit Győrben az Örömhír Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, mely azóta is töretlen népszerűségnek örvend, az interneten fellelhető vélemények alapján is. A Magyar Pünkösdi Egyház fenntartásában működő iskola már helyszűkében van, felmerült a párhuzamos osztályok indításának lehetősége is.

Lehotzky Józsefné igazgatónő a Kisalföld hírportál által készített podcast adásban elmondta, hogy az iskola alapítása előtt olyan pedagógusokkal találtak egymásra, akik szintén rendkívül fontosnak tartották, hogy a tananyag mellett a gyermekek egész személyiségét fejlesszék. Az intézmény ebben a szellemben működik. A tananyagot természetesen a Nemzeti Alaptanterv határozza meg, de az iskolának van egy „ki nem mondott” háttértanterve, amely fontos, hogy mit közvetít a gyerekek és a szülők felé. Sok iskola azt hirdeti, hogy az egyetlen érték a tudás. Máshol, ahol például nincs elég pedagógus, és nem tudnak megfelelően odafigyelni a tanulókra, a gyerekek egymás között alakítják ki, hogy kinek a véleménye lesz a mérvadó.

Az Örömhír olyan intézmény lett, ahol nagy munkát fektetnek abba, hogy ez a „ki nem mondott” háttértanterv egyrészt tanulásra ösztönözzön, másrészt mindenki biztonságban is érezze magát általa a hétköznapokban. Elérték, hogy a gyerekek szeressenek iskolába járni, amellett, hogy a továbbtanulást is támogatják.

A háttértantervnek két fontos alapköve van. Az egyik a felekezettől független keresztény értékrend és a krisztusi szeretet közvetítése a problémás helyzetekben is. Bár a fenntartó a Magyar Pünkösdi Egyház, ez nem jelenti, hogy kizárnák azokat, akik nem ebben az egyházban tagok. Az intézményben külön figyelmet fordítanak a felekezetköziségre, ezért azokat a bibliai alapokat oktatják, melyek mindegyik keresztény egyházban azonosak. Minden nap egy 15 perces áhítattal indul, amit az első órát tartó tanár vezet. Ez is segít abban, hogy keresztényi, emberi értékeket adjanak át a gyerekeknek.

A másik alapkő pedig a szülőkkel való együttműködés.

Az iskola a tanterv miatt átjárható, de van egy köztes lépcsőfok a felvételi eljárásban, ahol a szülőkkel való beszélgetés során a család megismeri az iskolát és annak alapelveit, és az iskola is megismeri az adott családot, hiszen a gyermeknek az a legjobb, ha az őt nevelő szülők és az intézmény, ahová jár, azonos értékrendet képvisel.

Az a céljuk, hogy a gyermekekből a lehető legtöbbet kihozzák. Ebben sokat segítenek az egyéb elfoglaltságok, programok, amit gyakran a szülők szerveznek, illetve az iskolában elérhető művészeti oktatás, a cserkészet, a robotika és az egyéb szakkörök.

Az iskolában mindenféle gyerekekkel foglalkoznak, járnak oda kimagaslóan tehetséges diákok, és olyanok is, akik inkább másban tehetségesek, nem a tanulásban. A tanárok törekednek arra, hogy ha lehet, akkor mindenki az órán elsajátítsa tananyagot, és a házi feladat elviselhető mennyiségű legyen, „hiszen az ide járók gyermekek, nekik még játszaniuk is sokat kell” – vallja az igazgatónő.

Az intézmény komoly figyelmet fordít a pedagógusok kiválasztására is, hiszen ők alapvető meghatározói a hétköznapoknak.

Fontos kiemelni még, hogy az agresszióval szemben zéró tolerancia van érvényben, ami nem kis odafigyelést igényel a tanárok részéről. Minden felmerülő konfliktust kezelnek, foglalkoznak vele. Ennek segítségével sikerült nagyon békés hangulatot kialakítani az iskolában. A gyerekeket külön tanítják is a konfliktuskezelésre, mellyel később is használható gyakorlati tudást kapnak.

A legfőbb cél pedig az, hogy az odajárók boldog diákéveket tölthessenek az intézmény falai között.

A beszélgetés IDE KATTINTVA meghallgatható.

A témában született cikk IDE KATTINTVA olvasható.

2020